Mikä mikä journalistinen startup?
Minkä tahansa startupin perustaminen tuo mukanaan liudan kysymyksiä. Vielä enemmän kysymyksiä nousee esiin, jos startup mieltää itsensä journalistiseksi tai vähintäänkin journalismiin liittyväksi.
Yhteydenotot/contact:
Anna-Mari Hänninen
+35850 5466493
[email protected]
Helsingin Sanomain Säätiö
Korkeavuorenkatu 28, 00130 Helsinki
Minkä tahansa startupin perustaminen tuo mukanaan liudan kysymyksiä. Vielä enemmän kysymyksiä nousee esiin, jos startup mieltää itsensä journalistiseksi tai vähintäänkin journalismiin liittyväksi.
We at Scoopinion were very happy to hear that there’s going to be another round of Uutisraivaaja this year. Such a great piece of news is a perfect way to start a year! We thought it might be useful to share some of our experiences and give out tips on why it’s a good idea…
Scoopinion julkaisi tänään vuoden 2012 ensimmäisen uudistuksen! Kyseessä on uutiskirje, joka toimitettiin kaikille tunnukset tehneille käyttäjille.
Edellisen blogipäivityksen jälkeen matkustelu on vähentynyt ja eteen on tullut perusasioiden pistäminen kuntoon: Verotuksen, hankintojen, verovähennysten, kirjanpidon, pankkiasioiden, toimistotilan hoitamisen ja mitä erilaisimpien sopimusten selvittämiseen ja tekoon menee yllättävän paljon aikaa. Samaan aikaan täytyy ymmärtää mitä käyttäjät haluavat, miten käyttäjät saavat kuulla Scoopinionista.
Kalifornia on ollut vuodesta 1849 kultaryntäyksen jälkeen useiden kuumeiden, kuplien ja vaihtoehtoliikkeiden näyttämö. Financial District on (hieman ironisesti) rakennettu kultakuumeen yhteydessä hylättyjen laivojen päälle. Haight and Ashburyssä näkee vielä hippiliikkeen viimeisiä jäänteitä ja Castron kaupunginosa on tunnettu homoyhteisöstään. Tämän lisäksi San Franciscon SoMa ja Mission-kaupunginosat ovat täynnä Start-uppeja.
Kaksi vuotta sitten Johannes soitti ”Haluaisin tuoda yhteen siisteimmät tyypit jotka tunnen ja katsoa mitä siitä tulee. Sä oot yksi niistä”. Tuon puhelun jälkeen olemme syöneet tiimin kanssa noin sata aamupalaa yhdessä, suunnitelleet ja toteuttaneet projekteja, järjestäneet ideointeja ja miettineet mikä on se iso juttu joka tehdään yhdessä.
Kävimme toimitusjohtajamme Kobra Koskisen kanssa New Yorkin Advertising Weekilla esittelemässä Scoopinionia ja tapaamassa viestinnän huipputoimijoita. Matkan seurauksena pääsimme kertaheitolla maistelemaan maailman suurimpien mediatalojen ajatuksia sosiaalisesta uutispalvelustamme.
Today is a special day for us. Not only are we privileged enough to be able to participate in Uutisraivaaja, but we also celebrate the launch of our website at huome.net [who-me-dot-net]. This will be the forum where you can follow our project and to be a part of it as well by joining our…