Riplaa, harhauta, laukaise. Opi, neuvo, improvisoi. Poseeraa, kuvaa, jaa. Tykkää, kommentoi, innostu. Tämä kaikki ja paljon muutakin pyöri mielessämme, kun mietimme, mitä kaikkea nuorten futaajien kansainvälinen uutisseinä ja sosiaalinen media bolla voisi olla.
Median kehittyminen käyttäjävetoisesti onnistuu vain, jos sen sisältö herättää intohimoa, siihen voi vaikuttaa ja se on vuorovaikutteista.
Jalkapallo, jos mikä, herättää maailmalla suurta intohimoa. Siksi mekin tähän leikkiin lähdimme. Kun intohimon ja ilon kautta voi rakentaa nuorisomediaa, joka luo uudenlaista vuorovaikutusta maailmanlaajuiseen jalkapalloperheeseen, ollaan unelmatyön äärellä.
Tähän kun vielä lisätään sosiaalisen median ja nettivideoiden valjastaminen liikunnan edistämisen työkaluiksi, uusi jalkapallotaitoa ja -tietoa kasvattava ilmaveivi, innovaatio on valmis.
bollan resepti on:
1. Nuoret oppivat toisiltaan lähettämällä kännykällä itsestään ja kavereistaan kuvaamia
videoklippejä mobiili- ja verkkopalveluun
2. bollassa sopivasti tarjolla ammattilaisten vinkkejä harjoitteluun
3. Monikanavainen tekninen alusta: verkko, mobiili ja TV
4. Yhteisöllisyys ja verkon tutut sosiaaliset mediat tärkeässä roolissa palvelussa
5. Tuotteistaminen luo uusia kerroksia bolla-yhteisöön: kansainväliset jalkapallolähettiläät ja virtuaalileirit, Sirkusfutis tv-ohjelma, mobiilisovellukset.
Olemme testanneet bolla-konseptia monella alan toimijalla, ja käytäntöön se on viety bolla Sirkusfutis -taitoleireillä. Mitä nuoret tykkäsivät inspiroivassa sirkusympäristössä tapahtuvasta jalkapalloharjoittelusta, harjoitteiden videoinnista, katsomisesta ja arvioimisesta? ”Isä, tämä oli oli elämämme paras päivä”, hehkuttivat veljekset isälleen bolla Sirkusfutis -taitoleirin ensimmäisen päivän iltana.
Julkaisemme ensimmäisen bolla Challenge -kilpailun ensi viikolla osoitteessa bolla.fi.
Laita bolla peliin, laukaise lennokkain volley ja voita!
bolla-tiimi