Uutisraivaaja-kilpailun voittaja tai voittajat julkistetaan startup- tapahtuma Slushin päälavalla Helsingin Kaapelitehtaalla keskiviikkona 13.11.2013. Uutisraivaajan pääpalkinto on 250 000 euroa ja siitä kisaavat neljä finalistijoukkuetta.
Uutisraivaajan palkintoseremonia on keskiviikkona 13. marraskuuta Slushin päälavalla (Blue Stage) klo 17:45. Ennen voittajan julkistamista finalistit esittelevät projektinsa sivulavalla (White Stage) klo 13:00-14:00.
Uutisraivaaja on Helsingin Sanomain Säätiön innovaatiokilpailu. Kilpailun tavoite on löytää tiedonvälitykseen ja journalismiin uusia toimintatapoja ja menestyviä liiketoimintamalleja.
Slush on yksi maailman suurimmista startup-tapahtumista ja sen painopiste on vahvasti Pohjois-Euroopassa ja Venäjässä. Viime vuonna viidennen kerran järjestetty tapahtuma keräsi yli 3500 osallistujaa, 800 yritystä, 300 sijoittajaa ja huippumedian edustajia. Tänä vuonna tapahtumasta povataan vielä suurempaa.
“Olemme iloisia, että Slush saa isännöidä Uutisraivaajan voittajan julkistuksen. Uutisraivaajan kaltaiset aloitteet ovat äärimmäisen tärkeitä avittamaan uusia startup-yrityksiä media-alalla, joka parhaillaan käy läpi nopeita, mutta perustavanlaatuisia muutoksia, sanoo Miki Kuusi, Slush-tapahtuman pääjärjestäjä.
Uutsiraivaaja-kilpailun finalistit valittiin maaliskuun alussa yli sadasta hakemuksesta. Finalistit saivat 10 000 euroa alkurahoitusta, yrityskoulutusta ja tutustumismatkan Piilaaksoon.
Uutisraivaajan finalistit
Born Local Oy:n missiona on saada paikallisyhteisöt kukoistamaan. Hyperlokaali sosiaalinen media-alustamme Nearhood kokoaa kaiken kaupunginosaan liittyvän tiedon ja keskustelun yhteen paikkaan ja tarjoaa uniikin paikallisen markkinointikanavan yrityksille, yhteisöille ja kaupunkihallinnolle. Palvelu lanseerataan Suomessa nimellä Sanom.at.
Long Play toi hitaan journalismin Suomeen. LP:n digitaaliset singlet tuovat tutkivan journalismin ja reportaasit suoraan lukijan taskuun.
On Display kehittää mobiilikäyttöön sopivaa kuvataiteen galleriaopasta, joka toimii myös taidekokemusten jakamisalustana. Parhaillaan On Display julkaisee viikottaista uutiskirjettä, jossa esitellään yksi Helsingissä esillä oleva taideteos.
Pallopostia on uusi, digitaalinen, sanomalehti lapsille ja nuorille. Se on kaikkien lasten saavutettavissa ilmaiseksi verkossa. Pallopostia tuo maailman lasten ulottuville.
Viidestä finalistista valitaan voittaja tai voittajat, jotka julkistetaan Slush-tapahtuman päälavalla Helsingin Kaapelitehtaalla keskiviikkona 13.11.2013. Ennen voittajan julkistamista finalistit esittelevät projektinsa sivulavalla.