Kävimme toimitusjohtajamme Kobra Koskisen kanssa New Yorkin Advertising Weekilla esittelemässä Scoopinionia ja tapaamassa viestinnän huipputoimijoita. Matkan seurauksena pääsimme kertaheitolla maistelemaan maailman suurimpien mediatalojen ajatuksia sosiaalisesta uutispalvelustamme.

Matka Manhattanin mediataloihin käy East Harlemin majapaikkamme kautta.

Miten Scoopinionin kehittäminen on jatkunut voiton jälkeen?

Kobra: Voiton myötä käyttäjämäärä nelinkertaistui – tästä aiheutui jonkin verran lisätyötä teknisellä puolella. Olemme panostaneet useiden eri selainten tukemiseen viime viikkojen aikana, jotta voimme tarjota Scoopinionia täyspainoisesti mahdollisimman monelle käyttäjälle.

Heti Säätiöpäivän jälkeisellä viikolla lähdin Lontooseen, jossa tapasin paikallisia yrittäjiä, sijoittajia ja sain mediakontakteja. On välttämätöntä tehdä itseään näkyväksi, jotta tulevaisuuden toiminta helpottuu. Start up-piirit ovat pienet, jopa lahkomaiset, ja täällä kaikki tuntevat toisensa.

Ja sieltä matka jatkui New Yorkiin?

Kobra: Lontoossa Scoopinion kutsuttiin esittelemään palveluamme New Yorkiin Advertising Weekille, joka on media- ja markkinointialan maailman suurimpia kohtaamispaikkoja ja järjestetään kerran vuodessa.

Tämä oli meille todella hyvä mahdollisuus, sillä havaitsimme jo kesän aikana, että Amerikassa tuntuu uutisten sosiaalisen jakamisen saralla tapahtuvan todella paljon. Matka vahvisti käsityksen. On hurjaa kuinka nopeasti media-ala liikkuu juuri nyt Atlantin toisella puolella.

Keitä tapasitte AdWeekilla?

Kobra: Todella kovan tason tyyppiä ja kontakteja laajasti. Esittelimme palvelua muun muassa  New York Timesille, Huffington Postille, Facebookille, NBC:lle, LinkedInille ja monille muille. Lisäksi neuvottelimme tavoista laajentaa palvelua tulevaisuudessa ja saimme tarkennettua tavoitteitamme itsellemme. Loimme käytännön pohjaa tulevaisuuden toiminnallemme.

Tiimimme toivotettiin tervetulleeksi New Yorkiin, mikä on mahtava osoitus siitä, että uskoa tekemiseemme riittää.

Kobra Koskinen valmistautuu New York Timesin tapaamiseen.

 

 

Mikä on seuraavan viikon agenda?

Kobra: Tällä viikolla on läjäpäin tapaamisia. Haluamme saada kaikki käytännön asiat kuntoon mahdollisimman nopeasti, jotta voimme keskittyä tuotteen parantamiseen. Toivottavasti nämä asiat ovat selviä jo ensi viikolla.

Palvelun osalta alamme suunnitella sähköpostiin tulevan uutiskirjeen konseptia. Tämä on tapa, jolla moni suuri toimija vastaa käyttäjien uutistarpeisiin ja se tuntuu keskeiseltä osalta mielekästä uutispalvelua.

Entä missä Scoopinion on kahden vuoden kuluttua?

Scoopinion on maailmanlaajuisesti käytetty sosiaalinen uutispalvelu, joka pitää huolta siitä, että käyttäjä saa aina merkityksellisimmät uutiset mahdollisimman helposti käytettävässä muodossa missä ikinä hän on.

Meistä olisi mahtavaa nähdä kahden vuoden kuluessa laatujournalismin aseman parantuneen. Scoopinion on tähän hyvä tapa, sille laskemalla klikkausten määrän sijaan esimerkiksi lukuaikaa voidaan osoittaa pitkien ja taustoittavien juttujen arvo suhteessa click economy -ajatteluun. Mahdollisuuksia tässä on valtavasti!

Scoopinion kertoo tekemistään säännöllisesti Stipendiblogissa. Tarkoitus on pitää työskentely mahdollisimman avoimena ja saada palautetta palvelun kehittämiseen.

Vastaa

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment